Evgenia Verbitskaya i Margarita Loktionova z Semrush zajmą się tematem influencer marketingu podczas CONTFERENCE. Rozwój mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram sprawił, że w sieci pojawiło się mnóstwo osób, które zyskały ogromną popularność. Decyduje o tym ich styl życia, popularność zdobyta w mediach czy inne czynniki. Takie osoby stanowią wzór oraz inspirację dla milionów osób, które śledzą każdy ruch ulubionego influencera w Internecie w poszukiwaniu motywacji. Wokół influencerów buduje się spora grupa odbiorców i duże zasięgi. A to oczywiście sprzyja działaniom marketingowym.
Każdy content marketer chce docierać ze swoimi treściami do jak największego grona odbiorców. Czasem jednak nie jest w stanie własnymi siłami promować swoich usług lub produktów na tak szeroką skalę. I dlatego właśnie warto pomyśleć o współpracy z popularnymi influencerami. Istnieje wiele sposobów na zawiązanie współpracy.
Może to być na przykład gościnny post na blogu. W ten sposób komunikat firmy ma możliwość dotarcia do większej ilości osób, które mogą stać się potencjalnymi klientami. Użytkownicy mający zaufanie do influencera (lub bloggera czy celebryty) chętniej zapoznają się z ofertą, która uzyskała aprobatę osoby, której zdanie sobie cenią. Jeśli współpraca okaże się owocna i korzystna dla obu stron, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrobić krok dalej i zaplanować wspólnie większe projekty.
Inną możliwością jest nawiązanie współpracy z influencerem w celu recenzji produktu. Może być w formie popularnych w serwisie YouTube recenzji lub osobnego posta na Instagramie, wszystko zależy od warunków współpracy. Pewne jest to, że jeżeli osoba z dużą ilością followerów oceni produkt danej firmy pozytywnie, wtedy znacząco rośnie szansa na konwersję.
Bardzo popularną opcją są programy afiliacyjne. Dzięki takiej współpracy również można w szybki i łatwy sposób zwiększyć sprzedaż swojego produktu lub podnieść autorytet swojej firmy. Niezwykle skuteczną metodą promocji jest również bezpośredni post w mediach społecznościowych. Czasami krótka wiadomość z odpowiednim linkiem (lub nawet bez) może spowodować, że użytkownicy zainteresują się produktem, który spodobał się influencerowi. A czasami wystarczy po prostu zdjęcie czy udostępnienie posta w danym serwisie. Możliwości jest naprawdę wiele.
O możliwościach influencer marketingu B2B opowiedzą szerzej Evgenia Verbitskaya i Margarita Loktionova w swoim wystąpieniu.
Evgenia Verbitskaya, prezenterka na CONTFERENCE
Evgenia jest ekspertką ds. komunikacji z ponad 8-letnim doświadczeniem w zarządzaniu komunikacją w branży technologicznej B2B, międzynarodowej, państwowej oraz w środowiskach non-profit, formułując strategie i realizując kampanie strategiczne na dużą skalę z zakresu media & influencer marketingu. Zanim dołączyła do Semrush jako Communications Lead for Content Marketing Platform, tworzyła i wdrażała strategie komunikacyjne dla projektów Banku Światowego, OBWE i UNDP.
Margarita Loktionova, prezenterka na CONTFERENCE
BIO: Margarita jest pasjonatką Content Marketingu z ponad 7-letnim doświadczeniem w różnych branżach technologicznych i 3 krajach. Obecnie pełni funkcję Content Marketing Lead w Semrush. Wcześniej Margarita pracowała jako Marketing Manager w Refinitiv (LSEG) w Nowym Jorku. Posiada również dwa tytuły MBA w dziedzinie marketingu.