4 powody, dlaczego warto wybrać Dotpay jako operatora płatności online w swoim sklepie internetowym

Bogaty wybór kanałów płatności to jedna z istotnych cech sklepu internetowego, która sprawia, że klient chętnie dokonuje zakupów. Preferencje co do rodzajów płatności są różne i łatwo możemy utracić klienta, jeśli nie zaoferujemy tego, który akurat lubi najbardziej. Dotpay oferuje zarówno płatności kartami kredytowymi i szybkimi przelewami internetowymi, jak i płatności mobilne BLIK, e-portfele czy płatności cykliczne i odroczone. 

Funkcja pasaż to wyjątkowe rozwiązanie przeznaczone dla właścicieli dużych platform sprzedażowych, którzy oferują na swojej stronie możliwość dokonania zakupów u różnych sprzedawców. Są to na przykład serwisy z butikami projektantów czy rękodzielników albo np. strony zrzeszające prywatnych użytkowników sprzedających swoje używane rzeczy. Funkcja pasaż sprawia, że klient może dodawać do koszyka towary od różnych sprzedawców i zapłacić za nie w jednej transakcji, co jest dla niego szybkie i komfortowe. A potem wypłaty są sprawnie dzielone tak, by na konta poszczególnych sprzedających wpłynęły odpowiednie sumy.

Przypomnienie o niedokończonej transakcji. Jednym z największych problemów, z jakimi borykają się właściciele sklepów internetowych jest zjawisko tzw. porzuconego koszyka. Chodzi o sytuację, w której klient dodaje towary do koszyka, jednak tuż przed finalizacja transakcji rezygnuje z zakupów. Dlaczego tak się dzieje? Może się rozmyślić, zniechęcić zawiłymi płatnościami i formularzem zamówienia lub uznać, że gdzie indziej oferta jest atrakcyjniejsza i na to trudno cokolwiek poradzić. Jednak zdarza się, że do przerwania zakupów dochodzi, bo klient przypadkowo zamknął przeglądarkę lub utracił połączenie z internetem i nie ma już chęci i cierpliwości, by rozpoczynać proces od nowa. W takiej sytuacji wysyłany przez Dotpay mail z przypomnieniem o niedokończonej transakcji i linkiem kierującym bezpośrednio do etapu, na którym zakupy zostały przerwane, może zachęcić do tego, by je dokończyć.

Raporty i eksport danych. Ta część rozwiązań oferowanych przez Dotpay jest niewidoczna z perspektywy klienta, ale szalenie istotna dla właściciela sklepu internetowego. Konieczność prowadzenia księgowości, dopełnienia obowiązków administracyjnych, rozliczenia z dostawcami czy sprawdzanie statystyk, aby zaplanować rozwój swojego biznesu – to wszystko wymaga pracy na raportach z różnego typu danymi. Dotpay umożliwia eksportowanie i pobieranie różnego typu raportów: raporty z transakcji, wypłat, księgowań, faktur. Dostępne są następujące formaty plików z raportami: HTML, CSV, PDF, MT940. Znacząco ułatwia to zarządzanie sprzedażą w sklepie.

 

Kategorie: Pytania i odpwiedzi,

Autor

Ambroży fusion

Opis autora #1