Transakcje oparte na systemie IVR

Integratory pośredniczące w płatnościach bezgotówkowych, jak np. Dotpay, wychodzą obecnie naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i dostosowują się do rosnącej popularności systemów mobilnych. Wprowadzono więc nowe funkcje, które pozwalają na dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych za pomocą smartfonu. Wszystko to bez konieczności logowania się do bankowości internetowej. Oto płatności oparte na systemie IVR.

O dzisiaj płacenie kartą kredytową na odległość bez dostępu do sieci jest już możliwe! Systemy pośredniczące w płatnościach online, jak Dotpay, oferują obecnie płatności kartą przez telefon w systemie IVR. Rozwiązanie takie otwiera przed właścicielami firm i sklepów zupełnie nowe możliwości. Zakupy przez Internet to najbardziej dynamicznie rozwijający się segment rynkowy, co nie oznacza jednak, że zupełnie zrezygnowano z innych modeli sprzedaży opartych na bardziej bezpośrednim docieraniu do klienta, bez konieczności odwiedzania przez niego stacjonarnego sklepu czy siedziby usługodawcy. Oznacza to, że wciąż stosuje się sprzedaż telefoniczną i wysyłkową, z tymże uległy one lekkiej modyfikacji. Za pomocą rozwiązania IVR można zrobić zakupy wygodnie i bezpiecznie płacąc za nie kartą, bez konieczności łączenia się z siecią. Jedyne, czego będziemy potrzebować to telefon.

Na czym polega rozwiązania IVR?
Transakcja w systemie IVR polega na tym, że klient danego przedsiębiorstwa łączy się telefonicznie z pracownikiem sprzedaży, posiadającym dostęp do panelu obsługującego płatności kartą u pośrednika płatności online. Potem sprzedawca wpisuje dane tegoż klienta oraz parametry danej transakcji, po czym generuje link do płatności w systemie. Kolejny etap to poinformowanie klienta, że zostanie on połączony z automatyczną centralą, która obsługuje płatności kartą. W trakcie klient prowadzony jest przez nagranego lektora. Podążając za jego wskazówkami, podaje on dane własnej karty płatniczej. To wszystko i transakcja może być szczęśliwie sfinalizowana, o czym niezwłocznie zostanie poinformowany zarówno kupujący, jak i przedsiębiorca.

Zalety rozwiązania IVR
Jedyne, co klient potrzebuje, aby zrealizować swoją płatność to telefon oraz karta płatnicza. Zaletą jest to, że nie musi on nawet łączyć się z Internetem. Cała transakcja posiada też bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Otóż klient nie podaje danych karty pracownikowi, tylko wprowadza je do szyfrowanego systemu samodzielnie. Płatności obsługiwane są przez pośredników transakcji online, który został wyróżniony wielokrotnie certyfikatami, jakimi odznaczane są firmy dotrzymujące najwyższych standardów ochrony przesyłanych poufnych danych. Kolejna niewątpliwa zaleta to szybkość. Pieniądze kupującego są błyskawicznie księgowane na wirtualnym koncie odbiorcy, przez co realizacja zamówienia może rozpocząć się niezwłocznie.

 

Kategorie: Płatności online,

Autor

Ambroży fusion

Opis autora #3