Jak zapłacić kartą przez telefon?

Ostatnio otrzymaliśmy nową możliwość płacenia kartą przez telefon. Chodzi o płatności kartą w systemie IVR. Jest to innowacyjne uzupełnienie znanej już dobrze sprzedaży drogą telefoniczną. Zaletą jest to, że jeśli przedsiębiorca zaoferuje swojemu klientowi np. zakup ubezpieczenia czy produktu, to taki model płatności pozwoli na natychmiastową opłatę zamówienia przez użytkownika. Warto o tym pamiętać przede wszystkim dlatego, że mechanizm ten przekłada się bezpośrednio na liczbę zawartych transakcji. Otóż klienci, którzy odkładają w czasie finalizację płatności bardzo często z niej rezygnują, na czym traci sprzedawca.

Każdy sprzedawca powinien pomyśleć o włączeniu płatności w systemie IVR, ponieważ dzięki opcji natychmiastowego opłacenia transakcji, zwiększają swoją szansę na wzrost liczby zakupów dokonywanych spontanicznie. Ponadto kupujący docenią, że dzięki innowacyjnym formom płatności nie muszą długo czekać na realizację swojego zamówienia, z czym mamy najczęściej do czynienia przy tradycyjnych przelewach bankowych. Nie możemy zapominać też o grupie konsumentów, która nie może odnaleźć się w nowych technologiach i wciąż korzysta z katalogów wysyłkowych. Chodzi o osoby starsze, które są mniej biegłe w obsłudze komputerów czy smartfonów i przywiązane są do bardziej tradycyjnych rozwiązań. Dla tej grupy odbiorców możliwość rozmowy z konsultantem oraz opcja realizacji zamówienia przez telefon, bez logowania do sieci, będzie sporym udogodnieniem i może wpłynąć pozytywnie na decyzję o dokonaniu zakupu.

Jak to działa?
Realizacja transakcji w systemie IVR polega na tym, że klient danego sklepu łączy się telefonicznie z pracownikiem sprzedaży, który posiada dostęp do specjalnego panelu obsługującego płatności kartą udostępnionego dla danego przedsiębiorstwa przez pośrednika. Sprzedawca ten wpisuje dane kupującego oraz parametry realizowanej transakcji, po czym generuje link do płatności w systemie. Kolejny krok to poinformowanie klienta, że zostanie on połączony z automatyczną centralą obsługującą płatności kartą. Przez cały ten proces klient będzie prowadzony przez specjalnie nagranego lektora. Z pomocą jego wskazówek, klient podaje dane swojej karty płatniczej. W ten sposób transakcja zostaje sfinalizowana, o czym klient, jaki i przedsiębiorca zostają niezwłocznie poinformowani.

Czy to się opłaca?
Do dokonania zakupu w systemie IVR potrzebujemy jedynie telefonu oraz karty płatniczej. Co najważniejsze, wcale nie musimy być połączeni z Internetem, żeby zrealizować transakcję. Do tego cały proces odznacza się wysokim poziomem bezpieczeństwa. Otóż kupujący nie podają danych swoich kart pracownikowi, a wprowadzają je do systemu samodzielnie za pomocą automatycznego lektora. Nad wszystkim czuwają certyfikaty, jakimi odznaczane są firmy dotrzymujące najwyższych standardów ochrony przesyłanych poufnych danych.

 

Kategorie: Płatności online,

Autor

Ambroży fusion

Opis autora #2