Jak najczęściej płacimy online?

Według badań, które przygotowała e-Izba pod tytułem “M-commerce. Kupuję mobilnie.” najczęściej wybieranymi sposobami płatności w internecie są : przelew bankowy, karta płatnicza, szybki przelew oraz płatność telefonem. Jak widać urządzenia mobilne stanowią coraz bardziej ważną część naszego życia, wchodząc w niemal każdą jego płaszczyznę. Mogłoby się wydawać, że telefon czy tablet pomagają nam w wyborze produktów, które chcemy kupić, ale okazuje się, że przeprowadzają również cały proces związany z zakupem.

Nie da się nie zauważyć, że najczęściej wybieramy przelew bankowy, kiedy chcemy zapłacić za produkty ze sklepu internetowego. Zaraz za nimi plasują się karty płatnicze, którymi obsługuje się około 31 procent transakcji. Wyniki te nie są zależne od płci, chociaż jest też tak, że panowie częściej decydują się na płatności przez smsy czy aplikacje mobilne. Nie ważny jest tutaj również wiek konsumenta, bo niezależnie od niego i tak najbardziej popularne są przelewy bankowe. Nowoczesne formy płatności są bardzo szybko przyswajane przez osoby, które mieszczą się w przedziale wiekowym 25-44 lata. Tutaj również widać największą różnorodność, gdyż na jedną taką osobę przypada około 2,4 formy płatności. Najmłodsi najbardziej lubią płacić za pobraniem, co wydaje się logiczne, bo przynajmniej pozornie niesie ze sobą mniej niebezpieczeństw niż inne rodzaje wnoszenia płatności.

Wielokanałowe i jednokanałowe formy zakupów

Osoby, które nie kupują wielokanałowo, czyli najczęściej wybierają do tego procesu swojego laptopa, wykorzystują zwykle najmniej rodzajów dostępnych na rynku form płatności. Najbardziej interesuje ich klasyczny przelew bankowy. Tendencja ta zmienia się, kiedy mamy do czynienia z kupującymi wielokanałowo, stosują one szersze spektrum oferowanych rodzajów płatności, równie często wybierają szybkie i ekspresowe przelewy, jak te standardowe. Rośnie świadomość zalet, które wiążą się z używaniem kart płatniczych w sieci. Jedną z nich jest na pewno procedura chargeback, która daje możliwość szybkiego odzyskania pieniędzy, jeśli kontrahent nie dostarczy przesyłki albo w jakikolwiek inny sposób nie zrealizuje swojej usługi. 

 

Zobacz także

Jakie cechy posiada dobry sprzedawca?

Zakupy w sieci

Czego Polacy szukają w sklepach internetowych?

Sklepy internetowe zagrożeniem dla sklepów tradycyjnych?

Wejście w model omnichannel