Jak firmy mogą wykorzystać geolokalizację w działaniach marketingowych?

W czasach ogromnej konkurencji na rynku e-commerce firmy działające w przestrzeni internetowej wykorzystują rozmaite narzędzia do prowadzenia działań marketingowych. Dzięki nowoczesnym technologiom do klientów może trafić maksymalnie spersonalizowana oferta. Jednym z najciekawszych rozwiązań stosowanych przez marketingowców jest geolokalizacja, która oparta jest na lokalizowaniu komputerów czy urządzeń mobilnych klientów za pomocą GPS-ów lub BTS-ów, czyli stacji przekaźnikowych. W ten sposób do wybranego odbiorcy trafia odpowiednio przygotowany komunikat, gdy ten znajdzie się w pobliżu danej stacji. Jeśli tą stacją jest sklep czy punkt usługowy daje to ogromne możliwości. 

Na czym polega geolokalizacja? 
Coraz więcej klientów płacąc za zakupy wykorzystuje swoje smartfony. Urządzenia te można bardzo łatwo zlokalizować na podstawie numeru IP. Korzystając ze smartfona zostawiamy coś w rodzaju swojego śladu. Mając informację o naszej lokalizacji, firma wysyła nam spersonalizowaną ofertę, dotyczącą właśnie tego miejsca, w którym się znajdujemy. Przykładowo, przejeżdżając obok restauracji dostaniemy ofertę zawierającą danie dania. Takie działania marketingowe pozwalają na nawiązanie bliższych relacji z klientami i zdobycie ich zaufania. Klienci czują się wyróżnieni i docenieni dostając spersonalizowaną reklamę. Nie mają wrażenia, że są częścią tłumu. To zdecydowanie przenosi wrażenia konsumenckie na zupełnie nowy poziom. Klient pozostaje ze sprzedawcą w ciekawej relacji. Jest bardziej skłonny zainteresować się ofertą promocyjną. Chętniej też dokona zakupów. 

Jakie firmy mogą wykorzystać geolokalizację?
Geolokalizacja to idealna opcja dla firm zajmujących się sprzedażą w sieci rozmaitych dóbr cyfrowych np. filmów, gier, materiałów dydaktycznych. Bardzo często wykorzystywana jest przez rozmaite punkty usługowe, a więc restauracje, salony fryzjerskie, salony kosmetyczne, serwisy samochodowe, jednym zdaniem wszystkie te firmy, dla których bardzo istotna informacją jest miejsce, z którego dokonano płatności. Nie trzeba zbyt wiele zachodu, aby uzyskać dane geolokalizacyjne. Systemowe notyfikacje pozwalają przekazać do danego sklepu czy punktu usługowego dodatkowe parametry. Takie notyfikacje udostępnia w Polsce Dotpay, jeden z najpopularniejszych pośredników płatności. Sprzedawca może posłużyć się zgromadzonymi w ten sposób informacjami w rozmaity sposób. Niektórzy wykorzystują te dane w celu dokładnego zbadania lokalnego rynku i poznania swojej grupy docelowej. Inni czerpią z rozrywkowych możliwości takiego rozwiązania. Klienci mogą uczestniczyć w czymś w rodzaju systemu lojalnościowego. Dodają opinie na temat sklepów, produktów bądź usług, dzielą się wrażeniami, zadają pytania. Dzięki temu rośnie ich zaangażowanie, a relacja ze sprzedawcą pogłębia się i staje się bardziej trwała. Klienci mają wrażenie, że są częścią większej społeczności. Biorąc pod uwagę popularność niektórych serwisów społecznościowych, możemy wysnuć wniosek, że lubimy ten rodzaj zaangażowania. Geolokalizacja oznacza na pewno bardziej przyjazne zakupy internetowe oraz lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów. Wydaje się, zatem, że zainteresowanie tego typu rozwiązaniami będzie stale rosło.

Kategorie: Płatności online,

Autor

Ambroży fusion

Opis autora #2