IVR, czyli innowacyjne transakcje

Interactive Voice Response jest innowacyjnym systemem telekomunikacyjnym, który swoim użytkownikom oferuje interaktywną obsługę osoby dzwoniącej. Chodzi o zupełnie nowoczesną funkcjonalność, umożliwiającą płatności kartą płatniczą przy użyciu telefonu. Usługa dostępna jest między innymi u pośrednika płatności online Dotpay. Za jej pomocą kupujący mogą realizować płatność za pomocą karty płatniczej z wykorzystaniem telefonu, bez konieczności podłączania się do sieci. Brak Wi-Fi nie będzie już przeszkodą!

Warto wspomnieć, że IVR jest pierwszą tego typu usługą na polskim rynku płatności. Jest to zupełnie nowe rozwiązanie, będące doskonałym połączeniem wygody, szybkości oraz bezpieczeństwa przy realizowaniu płatności. Opracowano je jako odpowiedź na oczekiwania konsumentów, szczególnie skupiając się na poprawie jakość obsługi sprzedaży wielokanałowej. Dzięki zastosowaniu IVR różnego rodzaju przedsiębiorstwa mogą skutecznie zwiększyć wachlarz możliwości zapłacenia za zamówiony produkt czy usługę, np. jeszcze w trakcie składania dyspozycji u konsultanta telefonicznego lub u kuriera przy dostawie towaru.

Proces płatności
Cały proces płatności IVR odbywa się w przyjazny, prosty i intuicyjny sposób. Na początku transakcja inicjowana jest w trakcie rozmowy telefonicznej z kupującym, która odbywa się z pracownikiem sprzedaży, czyli osobą mającą dostęp do specjalnego panelu, rejestrującego dane kupującego oraz generującego linki płatnicze do pośredniak płatności online, jak np. Dotpay. Następnie kupujący zostanie poproszony o przygotowanie karty płatniczej i poinformowany, że w kolejnym etapie będzie przełączony do centrali telefonicznej, gdzie podążając za następującymi po sobie wskazówkami lektora, zostanie poproszony o wprowadzenie danych swojej karty. Kiedy już kupujący wprowadzi wszystkie potrzebne informacje i dokonana zostanie płatność, system Dotpay zaksięguje ją na wirtualnym koncie sprzedawcy i prześle stosowne potwierdzenie zarówno do obydwu stron transakcji.

Uruchomienie usługi
W celu uruchomienia usługi IVR sprzedawca musi posiadać telefon z opcją przekierowania rozmowy, ponieważ w toku przyjmowania płatności, wymagane będzie przełączenie kupującego do centrali pośrednika, gdzie podawane są dane karty. Zaletą niniejszego rozwiązania jest zaoferowanie kupującemu dokonania płatności bez dostępu do Internetu. Rozwiązano tym sposobem najbardziej trapiący problem płatności online, a więc dostęp do sieci. Zdarzało się bowiem, że przez problemy z połączeniem Wi-Fi klienci nie mogli zrealizować upragnionego zakupu. Dzięki IVR nie stanowi to przeszkody, ponieważ rozwiązanie to znajduje zastosowanie we wszelkiego rodzaju rozwiązaniach telemarketingowych, jak np. telefoniczne oferty ubezpieczeniowe. Chodzi głównie o takie przedsiębiorstwa, gdzie sprzedawca, podczas prezentowania swojej usługi, chce udostępnić klientowi natychmiastową możliwość regulacji płatności.

 

Kategorie: Płatności online,

Autor

Ambroży fusion

Opis autora #1